SEO (Search Engine Optimization) אופטימיזציה למנועי החיפוש – אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא תהליך של שיפור דירוג האתר במנועי החיפוש. SEO יכול להתבצע על ידי אופטימיזציה של תוכן האתר, המבנה והקוד, כמו גם בניית קישורים לאתר.
organic traffic תנועה אורגנית – תנועה לאתר שמגיעה מתוצאות מנועי חיפוש שלא שולמו, בניגוד לתוצאות בתשלום
keyword מילת מפתח – מילה או ביטוי שבה רוצים להתמקד בתוך המאמר בנושא או רעיון מסוים למשל אתר ביטוח לרוב ירצה לקדם מילות מפתח כמו "ביטוח רכב או ביטוח צעיר" כאשר מישהו מזין שאילתה למנוע חיפוש, הוא משתמש במילות מפתח.
דף תוצאות במנוע החיפוש למשל גוגל SERP – search engine results page
Anchor Text טקסט עוגן – הטקסט שאתה לוחץ עליו כדי לעבור אל דף אינטרנט או אתר אחר. לדוגמה, הטקסט הכחול במשפט זה הוא טקסט עוגן..
Backlink קישור נכנס – קישור נכנס הוא קישור מאתר אחד לאחר. כאשר מישהו מקשר לאתר שלך מהאתר שלו, הוא יוצר קישור נכנס. לרוב משתמשים בכך למטרת קידום האתר
Black Hat SEO קידןם כובע שחור – Black Hat SEO הוא שימוש בשיטות לא חוקיות לשיפור דירוג האתר במנועי החיפוש. שיטות כגון מילוי מילות מפתח, ספאם של קישורים והסוואת תוכן נחשבות לטכניקות SEO של כובע שחור.
Cloaking הסוואה – הסוואה היא טכניקה המשמשת להצגת תוכן שונה לבוטים של מנועי חיפוש מאשר למבקרים אנושיים. זה נעשה על ידי הגשת דפים שונים למשתמשים שונים, או על ידי שינוי תוכן הדף בהתאם למיקום המשתמש או כתובת ה-IP.
Domain Authority סמכות דומיין – סמכות הדומיין היא מדד למידת הסמכותיות של אתר אינטרנט. זה מחושב באמצעות מגוון גורמים, כולל מספר הקישורים שמקבל האתר אינטרנט, איכות הקישורים האלו שם הדומיין והוותק שלו.
Googlebot – Googlebot הוא בוט סריקת האינטרנט של גוגל. הוא סורק אתרים ואוסף מידע עליהם על מנת ליצור אינדקס שניתן לחיפוש באינטרנט.
Index אינדקס – אינדקס הוא מסד נתונים של כל אתרי האינטרנט שנסרקו על ידי מנוע חיפוש. האינדקס משמש כדי לספק תוצאות כאשר מישהו מזין שאילתה למנוע החיפוש.
Keyword Stuffing מילוי מילות מפתח – מילוי מילות מפתח הוא טריק של מילוי אתר במילות מפתח מוגזמות בניסיון לשפר את דירוג מנוע החיפוש שלו. הטכניקה הזו נחשבת לקידום אתרים בכובע שחור ועלולה לגרום לקנסות מגוגל.
Link Bait פיתיון קישורים – Link Bait הוא תוכן שנוצר במיוחד כדי למשוך קישורים מאתרים אחרים. פיתיון קישורים הוא עניין שנוי במחלוקת ועלול למשוך תשומת לב שלילית, בגדול הוא נועד כדי לגרום לאתרים אחרים לקשר אל אתר מסויים.
Link Building בניית קישורים – בניית קישורים היא תהליך רכישת קישורים מאתרים אחרים. קישורים הם גורם דירוג חשוב לקידום אתרים, ובניית קישורים יכולה להיות אסטרטגיה מוצלחת לשיפור של דירוג האתר במנועי החיפוש.
Link Farm חוות קישורים – חוות קישורים היא קבוצה של אתרים שכולם מקשרים זה לזה. חוות קישורים נוצרות לרוב במטרה לנפח באופן מלאכותי את הדירוג של אתר אינטרנט. טכניקה זו נחשבת לקידום אתרים בכובע שחור ועלולה לגרום לקנסות מגוגל.
Meta Tags תגיות מטא – תגיות מטא הן תגיות HTML המכילות מידע על דף אינטרנט. מטא תגים כוללים את כותרת העמוד, תיאור ומילות המפתח. מנועי החיפוש משתמשים במידע הזה כדי להבין במה עוסק עמוד ואיך לדרג אותו.
Navigation ניווט – ניווט הוא תהליך של תנועה באתר. ניתן לעשות ניווט באמצעות התפריטים, קישורים ותיבות חיפוש.
Organic Search חיפוש אורגני – חיפוש אורגני הוא תהליך מציאת אתרים בלי לחיצה על פרסומות. כשמישהו משתמש בגוגל כדי למצוא אתרים, הוא מבצע חיפוש אורגני.
Penalty עונש מגוגל – עונש מגוגל הוא עונש שניתן לאתר שהפר את תנאי השירות של מנוע חיפוש מסוים. עונשים יכולים לכלול הסרה מהאינדקס, או הורדת דירוג האתר במנועי החיפוש.
RankBrain – RankBrain היא מערכת בינה מלאכותית המשמשת את גוגל כדי לסייע במיון ובדירוג תוצאות החיפוש. RankBrain משתמש במגוון דרכים כדי להבין את המשמעות של שאילתות ולהתאים אותן לתוצאות הרלוונטיות ביותר.
Schema סכמה – הוא קוד המשמש להוספת מידע על דף אינטרנט לקוד ה-HTML. מידע זה יכול לכלול דברים כמו תשובות לשאלות, טבלאות, הוספב לאינדקס של סרטונים ועוד.
Search Engine מנוע חיפוש – מנוע חיפוש הוא אתר אינטרנט המאפשר למשתמשים למצוא אתרים אחרים באמצעות מילות מפתח. מנועי החיפוש הפופולריים ביותר הם גוגל, בינג ויאהו.
Search Result תוצאות חיפוש – תוצאות החיפוש הם האתרים שמוצגים בתגובה לשאילתה שהוכנסה למנוע חיפוש. תוצאות החיפוש ממוינות בדרך כלל לפי רלוונטיות, כאשר האתרים הרלוונטיים ביותר מוצגים תחילה.
SERP search engine results page – הן ראשי תיבות של "דף תוצאות מנועי חיפוש". SERP הוא הדף שמוצג לאחר שמישהו מזין שאילתה למנוע חיפוש. ה-SERP מכיל את תוצאות החיפוש עבור אותה שאילתה.
Spider – spider הוא תוכנה המשמשת את מנוע החיפוש לסריקת הרשת ולאנדקס אתרים. עכבישי החיפוש עוקבים אחר קישורים מאתר אחד לאחר, ומוסיפים לאינדקס את התוכן של כל עמוד שהם מבקרים.
Title Tag תג כותרת – תג כותרת הוא תג HTML שמכיל את הכותרת של דף אינטרנט. תגיות כותרת משמשות את מנועי החיפוש כדי להבין במה עוסק עמוד וכיצד יש לדרג אותו.
כתובת URL – כתובת URL היא הכתובת של דף אינטרנט באינטרנט. כתובות אתרים מכילות בדרך כלל את שם הדומיין של האתר, כמו גם את הנתיב לדף הספציפי.
Web Page דף אינטרנט – דף אינטרנט הוא מסמך שניתן לצפות בו באינטרנט. דפי אינטרנט נכתבים בדרך כלל ב-HTML ויכולים להכיל טקסט, תמונות, סרטונים וסוגים אחרים של תוכן.
Website אתר אינטרנט – אתר אינטרנט הוא אוסף של דפי אינטרנט שכולם קשורים זה לזה. אתרי אינטרנט מתארחים בדרך כלל בשרת אינטרנט וניתן לגשת אליהם באמצעות דפדפן אינטרנט.
White Hat SEO קידום אתרים כובע לבן – קידום אתרים כובע לבן הוא תהליך אופטימיזציה של אתר אינטרנט למטרות שיפור הדירוג שלו במנועי החיפוש. טכניקות SEO חוקיות כוללות דברים כמו אופטימיזציה של תוכן האתר, המבנה והקוד, כמו גם בניית קישורים לאתר. טכניקות אלו נחשבות לאתיות והן עולות בקנה אחד עם תנאי השירות של רוב מנועי החיפוש.
XML Sitemap מפת אתר – היא קובץ המכיל רשימה של כל הדפים באתר. מפות אתר XML משמשות את מנועי החיפוש לסריקה והוספה של אתרים.